Home
Waarom SendingWines?
Klant worden
Werking
Prijzen/ Producten
Afhaal opdrachten
Track & Trace
Schade / vermissing
Downloads


 
     Producten
1. Verpakkingen incl verzendrecht (groot totaalvolume)
2. Verpakkingen incl verzendrecht (kleinere volumes)
3. Standaard volle pallets met Insert BASIC (incl verzendrecht)
4. Probeerpakket
5. Aanvullend verpakkingsmateriaal
6. Verpakkingen zonder verzendrecht
7. Dozen zonder binnenwerk (incl verzendrecht)
Niet voor klanten


     INLOGGEN
Username

Password

Login
Registreer


     Informatie
Password vergeten?
Contact


     Uw winkelwagen
  
Winkelwagen is leeg
  

Bekijk inhoud winkelwagen
Kassa



  Sending Wines :: .

  Schade of vermissing
Wat te doen bij schade of vermissing?
Als u uw pakketten heeft verzonden met DPD, kunt u via Track & trace en Shipping Report zelf de aflevering van uw pakketten volgen. Ondanks alle goede bedoelingen kan het gebeuren dat de inhoud van uw pakket beschadigd raakt (in Track en Trace staat dan code 24 “inhoudscontrole” of code 22 ”beschadiging door chauffeur”) of dat een pakket kwijt raakt (in Track en Trace is er dan geen uitleveringsscanning en/of afleverbewijs aanwezig). U bent standaard verzekerd op basis van de algemene voorwaarden van DPD tot maximaal 520 euro per pakket. Sending Wines dient de schademelding binnen 15 werkdagen na de verzenddatum van het pakket schriftelijk van u te hebben ontvangen (liefst per email) onder vermelding van het pakketnummer, opdat de verzekeraar zich niet kan beroepen op termijnoverschrijding. Sending Wines  zorgt voor de verdere schadeafwikkeling en de eventuele uitbetaling.   

De schadefactuur kan ten hoogste het bedrag bevatten van de inkoopwaarde van de schade, verhoogd met de verzendkosten plus de prijs van de Sending Wines doos, met 520 euro ex btw als maximum te claimen bedrag. De schadeafwikkeling kan diverse weken duren. De schade-uitkering is exclusief btw. Dit is omdat de btw voor u geen kostenpost vormt en er over een schade-uitkering geen btw is verschuldigd. 

Breukschade
Bij breuk krijgt u, indien er nog flessen heel zijn, in sommige gevallen het beschadigde pakket retour, in andere gevallen levert DPD de onbeschadigde flessen (indien nodig na het pakket te hebben omgepakt) uit aan uw klant. Deze keuze is aan DPD, wij kunnen dit niet beïnvloeden.

Indien de schade niet al door DPD is geconstateerd en uw klant het pakket heeft geweigerd vanwege beschadiging, ontvangt u het pakket terug en hanteert DPD bij Track & Trace code 12 of code 16 “geweigerd vanwege beschadiging”.

U komt bij deze situaties in aanmerking voor schadevergoeding indien u de verzendverpakkingen van Sending Wines heeft gebruikt en de inpakinstructies heeft opgevolgd. U komt desondanks niet in aanmerking voor schadevergoeding indien de breukschade niet door DPD is geconstateerd (er zit dan geen schaderapport op de doos en geen schadecode in Track en Trace) en uw klant bovendien het pakket heeft geaccepteerd zonder een aantekening te (laten) maken over beschadiging. Het is dus van belang uw klanten hierop vooraf te wijzen.

U dient tijdig de volgende documenten naar ons toe te sturen:
  • Het ingevulde formulier Schadefactuur (hier te downloaden)
  • Kopie verkoopfactuur met daarop aangegeven welke fles(sen) gebroken is/zijn en liefst ook een kopie van de inkoopfactuur
  • Kopie van de door de chauffeur getekende verzendlijst of van het pakketlabel

Bij uitzondering wordt ook schade vanwege fors besmeurde flessen vergoed. In dat geval dient u deze flessen naar Sending Wines te sturen.

Vermissing
Bij vermissing is het van belang om zo snel mogelijk uit te laten zoeken wat er aan de hand is, opdat uw klant tevreden kan worden gesteld. U zult willen weten of u opnieuw een pakket moet sturen en wat u uw klant moet vertellen. U kunt eerst bij Shipping Report/Track & Trace kijken of het pakket volgens DPD is uitgeleverd. Hierbij kunnen de volgende situaties voorkomen:

a) Het pakket komt niet voor in Track & Trace, staat in Track & Trace bij een depot zonder nadere actie of staat op uitgeleverd terwijl het afleverbewijs ontbreekt.
Wij zullen dan laten uitzoeken wat er aan de hand is. Check wel eerst of uw klant het pakket inderdaad niet heeft ontvangen. Om een pakket op te kunnen sporen en indien dit niet lukt de schade bij de verzekering te kunnen claimen hebben wij de volgende documenten  nodig:
  • Een kopie van de door de chauffeur getekende verzendlijst of een kopie van het pakketlabel;
  • Kopie verkoopfactuur of een kopie van de inkoopfactuur. Indien de factuur meerdere pakketten betreft graag specifiek aangeven wat er in het vermiste pakket zat en welke Vinologix verpakking is gebruikt (6-fles verpakking etc). Op basis van deze gegevens laat DPD dan in de betreffende depots zoeken.
  • Het ingevulde formulier Schadefactuur (zie tab “Downloads”)

b) Het pakket is volgens Track & Trace afgeleverd.
U kunt dan het afleverbewijs via Track en Trace raadplegen en naar uw klant mailen. Indien op het afleverbewijs een andere naam en/of een ander adres is vermeld dan de gegevens van uw klant, kunt u dit aan uw klant doorgeven en weet uw klant waarschijnlijk door wie het pakket in ontvangst is genomen. Wellicht is er door een huisgenoot getekend of is er sprake van burenlevering. Indien u van uw klant verneemt dat de handtekening voor ontvangst niet de handtekening is van een persoon die bij de klant bekend is of een valse handtekening is, dient uw klant tevens een verklaring te verschaffen waarin dit is vermeld  (zie tab “Downloads”). In geval van een valse handtekening dient een kopie van de bladzijde met handtekening uit een officieel document te worden verschaft (paspoort; rijbewijs etc.). Meldt deze vermissing tijdig aan Sending Wines, in ieder geval binnen 15 werkdagen na de verzenddatum, onder vermelding van het pakketnummer, opdat de verzekering zich niet kan beroepen op termijnoverschrijding. Om de claim af te kunnen handelen heeft Sending Wines de hierboven onder a) vermelde documenten nodig en in geval van “valse handtekening” tevens genoemde verklaring plus kopie rijbewijs o.i.d.

 
 

 

   Copyright © 2007 Sending Wines